הרצאה: מי בעל הבית? השפעת תת מודע על חיינו

Portrait photography blends in with original artwork

אנו לומדים כל הזמן מהתנסויות שאנו חווים, בכל תחום בחיים. למידה חוזרת ונשנית יוצרת תבניות, היוצרות דפוסי פעולה ותגובה אוטומטיים.

מערכת הזיכרון שלנו אוספת חומר ואוגרת אותו במוח ובגוף, אנו מסתובבים בעולם וקולטים הרבה מאוד גירויים וצוברים זכרונות, חוויות וידע   אבל רק לחלקם קטן מהם אנו מודעים. הרבה מעל 99% מהזיכרונות שלנו הנם זיכרונות לא מודעים, אשר ביום -יום כמעט ואין לנו יכולת להתחבר אליהם

על אף כי נדמה לנו שאנו נמצאים בשליטה על החלטות שאנו מקבלים ועל תגובות שלנו למצבים שונים , לא כך הדבר. תגובותינו הן הרבה יותר אוטומטיות ממה שנדמה לנו.

אנו הופכים מודעים לגירוי רק כחצי שנייה לאחר שנחשפנו איליו, כאשר יש לנו תחושה שרצינו לבצע פעולה מסוימת, תחושת הרצון באה לעתים אחרי שהפעולה כבר בוצעה.

תהליכים המתרחשים בתת-מודע, מחברים אותנו לפיסות ידע שאינן זמינות לנו במודע, דבר המאפשר פתרונות יצירתיים שבמודע לא היינו מגיעים אליהם. אך לתת-מודע יש גם צד בעייתי, הוא שולט בחיינו ומנתב אותם ,עלל ידי יצירת המציאות מבלי שאנו כלל נהיה ערים לכך.

מכוון שכל בעיה או אתגר היא תוצר של התנסויות קודמות, על מנת להתגבר על אותן בעיות ואתגרים עלינו למצוא את הדרך לאותם זיכרונות המאוחסנים בתת המודע .

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם